dissabte, 28 de desembre del 2013

LLIBERTAT DE VIDA INSTAL.LACIÓ MAIG 2009






*LLibertat de vida*
Instal.lació-Art

És una part del meu mapa del tresor.

Pensant en la llibertat i en la vida, i en el poder de viure i gaudir de la meva família, dels meus amics, dels meus somnis ... com en un full quadriculat, dono valor al que tinc. Però hi ha una cosa que no em deixa viure en llibertat. És realment llibertat? o és una simple excusa per seguir dins la caravana de la vida ... i no deixo de pensar-hi. No vull conformar-me amb el que tinc, vull això que no el que és, però sé que hi és ... i m'està esperant.


... I un dia quan anava cap a la feina, reflexionant sobre això, van venir al meu pensament aquestes paraules:


"És la vida esbós de la llibertat o és la llibertat esbós de la vida"


Sempre he tingut la certesa que tot, absolutament tot, té una raó de ser.

I ... l'hi vaig explicar al Pep, a Ada, Ramon Pin ... a Susanna Sigiran, a l'Oscar, a Conxi, al Miquel, a la família ADAM, a la Montse G. al Pera, a Gretel, a Carmen, Isabel, a Alba, a la Dolors, a Núria, a Rachel, a la Montse M. a Elisa Alimany, al Juliki, Anna, M ª José, al Pere Adell, l'Albert,
Joan, Eduard, Teresa, a Marutxi, a Consol, a Glòria, Rosa, a WR a José  Damià Paños, Francesc, a la Sandra, al Juan Francisco ia l'Aureli Urquizu.


i ... així em van respondre ....



¡El arte es libertad!
El escritor dibuja con palabras
el pintor en la superficie,
y el escultor en el espacio.
El artista, sueña, enarbola los sueños escondidos en lo más profundo del subconsciente dejando aflorar su locura incomprendida. Camina de noche, sueña al amanecer y despierta en el ocaso de su vida.
! Feliz despertar!
Pedro Dobao


*Neix amb vida i mora en llibertat
Pera Adell


*EN ESTA VIDA SERAS LIBRE CUANDO DEJES DE PENSAR EN SERLO.
EN ESTA VIDA TE VERÁS LIBRE CUANDO ADMITAS QUE LA LIBERTAD NO EXISTE.
EN ESTA VIDA DE VEZ EN CUANDO PUEDES SENTIRTE LIBRE,
PERO EN REALIDAD NUNCA LO SERÁS
Aurelio Urquízu


*Mata't per a ofegar al teu contrari, o camina endavant i mor en vida.
Eduard Vázquez


*La llibertat i la vida no van quasi mai de la ma, però sí podem gaudir moments de llibertat i moments de vida.
Procurem que quan passi ens agafi desperts.
Ada


*Caminar desnudo sobre la arena de la playa,
Bailar colgado sobre los tejados,
Amar bajo la luna,
Respirar bajo el mar,
Gritar y reír, eso es libertad.


Soy mis decisiones,
mis aciertos y mis errores,
mis frustraciones.
Soy la vida que avanza,
la duda que lanzan
mis emociones.
Soy desconcierto,
ternura y malicia,
fuego manifiesto.
Soy pasión mal controlada,
una línea inacabada,
un trazo, un esbozo, un escorzo.
Soy pura esencia y abundancia,
espíritu en vigilancia,
y maldad y bondad,
y mentira y verdad,
nada más que libertad.
Oscar Serrano Peña




*Tú ets la definició de llibertat.
“La libertad tiene que ir paralela a la responsabilidad."
Montse Mimó


*Segurament, la vida no ha estat com la vam projectar, però cada pas ha estat un acte lliure fins arribar on som ara.
La vida és l’únic dibuix que comences i no saps com l’acabaràs, i del que no cal esborrar-ne cap error.
Marutxi Beaumont


*AMISTAD
La amistad es el valor humano del cariño, la lealtad,
de la complicidad y el intercambio, con generosidad.
El responsable de nuestro paso de familia a sociedad,
y el germen de la sociedad ideal, del cariño, la lealtad,
de la complicidad y el intercambio, con generosidad.
Teresa Serrano


*"No us deixiu seduir pels que diuen que ens donen la llibertat, la llibertat ens la dóna la natura"
Consol Pla


*QUE LA LLIBERTAT I EL SOMRIURE PRESIDEIXIN LA TEVA VIDA.


Josep Prim


*La llibertat està sobrevalorada si només busquem lloc on encaixar, normes per jugar i motius per viure.
Joan Sánchez


*NO DEJES QUE CORTEN TUS ALAS. ABRE LA JAULA DE LA LIBERTAD Y... ¡VUELA!
Carmen Pérez


*La LIBERTAD es algo que todavía no está en nuestras vidas, digo de verdad! no de palabra…Eso de q todos somos libres es una gran mentira!
Así que creo y espero que la vida sea el esbozo de esa libertad… si no es así hay tantas cosas q no t Es como un ensayo inacabado de algo que no sabemos pero que intuimos....
endrían sentido...tanto sufrimiento y represión para nada?? Espero q no!!
Sandra




*La vida... el que la viu bé, molt bé, però el que la viu malament, merda!
Isabel


*Cuando me condenaron,
morí.
Hoy soy libre
W. R


*La llibertat de ser lliure és la lluita constant contra la pròpia opressió
Vias de llibertat són vias de vida.
Hi ha llibertat en la vida, no hi ha vida sense llibertat.
Si tenim por a la llibertat, vivim morts.
Ramon Pin


*Amb la igualtat i la fraternitat, allò que ajudà a canviar la nostra vida en el món. Sense ella i elles, res.
Imagina't davant d'un mar de veritat, més enllà de tot...uffffff!!!... poder respiraaaaar,.....expandir-seeee...,
això és vida, això també és llibertat.
Allò que no sabem ben bé què pot ser intel.lectualment, allò a que aspirem, però que innegablement sentim quan vitalment trobem.
Susanna Sigiran.


*La libertad, o mejor, la conciencia de ser libre, implica que somos responsables de nuestra vida, lo que supone asumir nuestras decisiones, que ya sean buenas o malas dan forma a nuestra existencia, como los cuadros de MOntse que dan forma a los sentimientos, a la estética y a la belleza.
Mª José Vidal Marco


*Donar amor als que estimo, sabent que els importo, sentir molt endins la música, riure a “carcajades”, un orgasme, plorar sense poder parar, conversar amb entusiasme, mirar els estels a les quatre del matí i pensar que un es el meu pare que em diu: endavant !, trobar plaer mirant als ulls a qui parles sense conèixer-lo, tenir pressa per donar el regal, desitjar que arribi demà perquè t'agrada treballar, somiar despert........moments..., situacions de la vida que passa cada vegada mes apressa i que no sabem quan s'acabarà.
Fins llavors serè lliure.
Conxi


*La vida sense llibertat no es vida.
MIQUEL


*Sin libertad, la vida, se consume.
Gloria Rojas


*Llibertat:
“alliberar-se de tots els prejudicis, respectant la llibertat dels altres"
"Llibertat amb carència de respecte deriva en prepotència i arrogància"
allibera't, mou-te, ensuma i gaudeix la vida...
viure és la resposta a què és la llibertat
treu el llaç i desembolica la teva vida per gaudir de la llibertat que aquest regal atesora…
Llibertat, caixa plena de sorpreses que no s'aprecien mentre ens entossudim, a mantenir-la tancada
destapa la caixa dels teus somnis, la teva llibertat t'està eSperant!!!
perfila la teva vida amb pinzellades de llibertat....deslumbraras!!!!!!!!!!!
Rachel


*La llibertat, són 9 lletres que volen descriure una quimera.
La llibertat, és el conjunt d'unes lletres – simbols - que volen descriure un estadi quimèric.
La llibertat és el somni per excel.lència de l'esser humà, però, sempre ha estat estàtic.
La llibertat generada pel poder, és el motor que ha portat a l'esser humà a l'esclavitut.
La llibertat és l'aspiració de l'esser humà que menys ha evolucionat.
Objetivo:
Vivir en libertad, no la lucha por la libertad.
Aceptar la diferencia, que no la desigualdad, es vivir en libertad.
'El sumatoria de las libertades de todos los seres, es la auténtica Libertad'
'Al morir, nace otra libertad: La Cósmica’
'Solo los que no tienen miedo son realmente libres'
Francesc-L. Rodríguez


*La cuerda de un faquir
nunca alcanzará la Luna...
J. Francisco Segura


*EL HOMBRE NO ES OTRA COSA QUE SU LIBERTAD.
IIRREMISIBLEMENTE CONDENADO A SER LIBRE
J.DAMIÁN PAÑOS


*Vivimos en una paradoja, cuanto mas libres somos mas prisioneros nos hacen nuestras circunstancias.
Presumimos de libertad y solo somos esclavos tras su búsqueda constante.
Somos libres para perseguirla y al final quedamos atrapados en la ilusión de su captura.
¿Libertad real o solo apariencia de libertad?


Juliki en "stand by"


*Llibertat és sentir la pau interior i vida és ser correspós amb una abraçada desitjada.
Montse. G


*Només quan arribes allà on creies impossible, utilitzant com a única eina les teves pròpies capacitats, i com a únic objectiu la teva satisfacció interior, ¡ només en aquest moment, es pot sentir l’ autentica llibertat. Ets viu.
La llibertat, és la capacitat que tens per a viure en harmonia amb tu mateix, i els teus principis. La resta, es només la capacitat que tens per a creure que ets Lliure.
Des de l’ inici dels temps, l’ Home, ha buscat dins la seva ànima el perquè de tot, i en la seva pròpia incapacitat, ha inventat la religió per explicar el perquè de la vida. Ha estat tan incapaç, que fins i tot s’ ha atrevit a jutjar
d’ heretges, als que dins de la seva ànima, han trobat la Llibertat.
Continuaré fins a al darrer dia de la meva vida, fins l’ últim alè, buscant la felicitat i la llibertat, que vaig viure a la meva infantesa.
Família ADAM Àngel Daniel Albert Montse


*“i aquell dia va començar la meva llibertat: vaig començar a ser el pilot dels meus propis somnis!”


“em vaig arribar a adonar que havia arribat a pagar el preu més alt: havia venut la meva llibertat; havia venut la meva vida”


“Hauré trobat la llibertat en la vida quan demà ja no sigui demà, sinó que sigui el dia que jo, i només jo, decideixi . Seré capaç de dir adéu a la rutina?”
Anna Casellas


*"Fa temps vaig començar a ballar,
i el meu cos, primer silenciós, em va parlar d´allò que el meu cor secretament sentía.
Els dos van fer un pacte de incondicionalitat en el dia, i en la nit.
Fa poc vaig començar a ballar,
i ara el meu cor sent el que el meu cos tan calladament guardava."
Dolors Gardenias


*Sense llibertat no hi ha vida
Sense vida no hi llibertat
Gretel


*Montse Cògul,
què vol dir pensar amb intel.ligència?
Crec que és la idea d'aquesta instal.lació
tant interessant
i que justament ens invita a reflexionar.
Elisa Arimany


*Eterna-mente… libre-mente
Legend






“es la llibertat esbós de la vida... o es la vida esbós de la llibertat”
“es la libertad el esbozo de la vida... o es la vida el esbozo de la libertad”
*Tens el mapa del tresor*
*No t’aturis*

M.Cògul





instal.lación "Llibertat de vida" Montse Cògul
del 8 de Maíg al 3 de juny 2009
B'Art-Ateneu-Exposicions
Industria,38-40
08290 Cerdanyola del Vallès

LLIBERTAT DE VIDA INSTAL.LACIÓ  MAIG 2009